01-01-2015 Dag 7: Don Kohn (4000 islands) - Laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Susan Pijls - WaarBenJij.nu 01-01-2015 Dag 7: Don Kohn (4000 islands) - Laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Susan Pijls - WaarBenJij.nu

01-01-2015 Dag 7: Don Kohn (4000 islands) - Laos

Door: Susan Pijls

Blijf op de hoogte en volg Susan

01 Januari 2015 | Laos, Don Det Tok

01-01-2015 dag 7:
Fietsen Don Kohn
Om 11 uur opgestaan met een kater en vooral gewekt door loeiharde Lao muziek. In de kroeg tegenover mijn appartement waren ze aan t karaoken. En echt die gasten zingen vals! En de muziek en microfoon staan zo hard dat je er zonder kater nog koppijn van krijgt. Ben gaan ontbijten waar t rustiger was, aan de rivierkant. Baguette met omelet en fruit. Er was nog een roeiwedstrijd ivm nieuw jaar iets verderop. Na t ontbijt/lunch ben ik een fiets gaan huren. $1,- per dag en ben ik richting de watervallen gefietst. Het waren meerdere watervallen en ze waren echt prachtig. Na daar een uur rond gehangen te hebben ben ik richting t strandje gefietst. Dat was niet veel soeps dus ben snel verder gegaan naar t Zuidelijkste punt vh eiland. Dat was best een eindje fietsen, helemaal als je je bedenkt dat de wegen onverhard waren en de fiets ook niet veel was. Na elke bocht dacht ik dat ik er zou zijn, maar dat duurde wel een aantal bochten. Het was nl al half 5 geweest en ik wist niet precies hoe snel t donker zou worden. En ik wilde natuurlijk niet in t donker op een onverharde weg door de jungle te hoeven fietsen zonder licht. Bij t Zuiderpunt kon je een beetje zien waarom het gebied 4000 islands (Si Phan Don) heet. Na wat foto's genomen te hebben ben ik snel naar t dorp terug gefietst. Daar heb ik nog een Wat (boeddhistische tempel) bezocht en ben nog helemaal naar de andere kant vh dorpje gefietst. Toen weer terug en de fiets terug gebracht. Aan de overkant was een restaurant en ik had inmiddels echt honger, dus ben er gaan eten. M'n eerste green curry met sticky rice. Lekker! Toen ik klaar was met eten ben ik m'n whatsapp gaan checken. Ineens stonden Maxi en Christian aan m'n tafel en hebben we met z'n allen nog wat drankjes gedaan. En ik heb m'n busticket naar Tha Kheak geboekt. Daarna naar m'n bungalow, douchen en in bed nog verslagen getypt. Om 12 uur ging ik toch maar slapen, want de dag erna moest ik redelijk op tijd op.

  • 05 Januari 2015 - 12:16

    Inge:

    Dat waren aardig wat verslagen om te lezen ;) Klinkt allemaal super leuk!! Neem je het recept van de loempia's mee terug? jam jam :D

  • 05 Januari 2015 - 22:08

    Ellen:

    En de curry's?

  • 05 Januari 2015 - 22:30

    Gerard:

    Niet gezwommen vandaag? Was het water te koud of was de kater te groot. Heb je ook nog een plaatselijke brouwsel gedronken of is het allemaal import.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 17925

Voorgaande reizen:

26 December 2014 - 02 Januari 2015

Cambodja, Laos, Birma

Landen bezocht: