31-12-2014 Dag 6: Don Det & Don Kohn (Laos) - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Susan Pijls - WaarBenJij.nu 31-12-2014 Dag 6: Don Det & Don Kohn (Laos) - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Susan Pijls - WaarBenJij.nu

31-12-2014 Dag 6: Don Det & Don Kohn (Laos)

Door: Susan Pijls

Blijf op de hoogte en volg Susan

31 December 2014 | Laos, Don Det Tok

31-12-2014 dag 6:
Oudjaarsdag 's Morgens Don Det, daarna Don Kohn.

Om iets voor 6 even opgestaan om foto's vd sunrise te maken vanaf m'n balkon, maar ik was eigenlijk al te laat. Terug naar bed gegaan en tot een uurtje of 10 geslapen. Ik ben een rondje eiland gaan lopen en het was zeker de moeite waard. Koeien en ossen op straat en mooie uitzichten. Om 13 uur ben ik maar eens gaan brunchen (vers gemaakte loempia's). Daarna via een binnendoorweg weer richting mijn bungalow gelopen. Onderweg stopte ik om te fotograferen en iemand riep iets. Ik dacht dat het de oude vrouw was die ik net gepasseerd was, maar ik zag haar mond niet bewegen terwijl ik wel geluid hoorde. Het bleek dat er een jongen in de boom zat waar ik onder stond. Hij was bezig om er een tak af te hakken zodat ze de boonachtige vruchten die eraan hingen konden pakken. Typisch een geval van het korte termijn denken wat hier normaal is. Ik liep verder langs een Wat en toen via de dorre rijstvelden terug naar de bungalow. Ik pakte m'n spullen, gaf de sleutel af en liep richting Don Kohn. Na een paar meter was er een school en een plek waar allemaal vervoersmiddelen stonden. Ik vroeg aan iemand of ik ze naar Don Kohn gingen en of ik mee kon rijden. Dat was goed. Ik vroeg hoeveel t kostte, maar ik hoefde niets te betalen. Er zaten allemaal Lao in de autotruck. Ze waren heel vriendelijk en grappig. Toen we over de Franse brug waren kon ik uitstappen en werd ik vol enthousiasme uitgezwaaid. Ik heb nog snel een kiekje van ze kunnen maken. Toen met m'n hele hebben en houwen naar t dorp gelopen. Ik had eigenlijk meteen accommodatie. Een fijne kamer voor mezelf met douche en toilet (en airco). Toen ik de deur uitliep om t dorp te verkennen kwam ik t Duitse stel (Christian en Maxi) al tegen. Ze lieten me hun bungalow zien, omdat ik daar ook voor had gekeken, maar t was vol. Zag er goed uit en had riverview. We spraken af om 's avonds samen te eten. Ik liep verder door t dorpje (1 lange straat) en kwam bij een markt uit. Ze verkochten er onder andere gefrituurde kippen poten. En dan echt de poten. Jakkes! Maar wel leuk om zo'n dingen te zien. Ze waren al vanalles aan t opbouwen voor oudejaarsavond. Toen ik terugliep was een vrouwtje aan t platen met een lamp aan een stok die ze vast moest maken, dus hielp ik haar ff aangezien ik een stukje groter was dan haar. De andere vrouwen die er stonden vonden het heel grappig en bedankten me. Toen ik "thuis" was ben ik me gaan douchen. Was ook wel hard nodig na die stofwolk van de dag ervoor. Om 20 uur met Christian en Maxi naar een restaurant gelopen en daar m'n eerste curry gegeten. Een Panang Curry met sticky rice, echt super! Daarna een biertje gedronken (nou ja biertjuh, een 0,6 liter. Toen net voor 12 uur naar t Laotiaanse feestgedruis gelopen. Was heel gezellig. Over zaten mensen en hadden daar ook gegeten en voorin aan de zijkant stond een podium. Alleen Lao muziek en de kwaliteit van de zangers en zangeressen was niet om over naar huis te schrijven (of toch wel dus

  • 05 Januari 2015 - 22:06

    Ellen:

    Ook vanuit nederland de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik ga weer verder lezen om te zien of je een goede aftrap hebt gehad

  • 05 Januari 2015 - 22:26

    Gerard:

    Ik lees wel dat je toch elke keer redelijk kunt slapen en dat het met het eten ook goed gaat. Alleen zul je moeten uitkijken voor een paar stoflongen.
    Goede reis verder en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 17930

Voorgaande reizen:

26 December 2014 - 02 Januari 2015

Cambodja, Laos, Birma

Landen bezocht: