02-01-2015 Dag 8: Don Kohn - Tha Khaek (Laos) - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Susan Pijls - WaarBenJij.nu 02-01-2015 Dag 8: Don Kohn - Tha Khaek (Laos) - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Susan Pijls - WaarBenJij.nu

02-01-2015 Dag 8: Don Kohn - Tha Khaek (Laos)

Door: Susan Pijls

Blijf op de hoogte en volg Susan

02 Januari 2015 | Laos, Don Det Tok

02-01-2015 dag 8:

Om 8 uur de wekker maar iets later opgestaan. M'n tas gepakt. Uitgechecked en betaald. Bleek dat de eigenaren van m'n bungalow het restaurant hadden waar ik de avond ervoor gegeten had en t bus ticket geboekt had. Dat was handig dus. Ik liet m'n tas daar liggen om te gaan ontbijten. Toen ik de menukaart aan t bekijken was kwamen Christian en Maxi aangelopen, dus hebben we samen ontbeten. Ik bestelde mn eerste noudle soup. Ook super lekker. Toen ik halverwege m'n soep was, moesten Christian en Maxi gaan aangezien zij de bus naar Paksé hadden van 10:30 uur. (Eerst boot dan bus). Ik had een half uur langer, dus rustig m'n ontbijt gegeten. Daarna nog ff bij t restaurant gezeten waar ik m'n ticket had gekocht en om 11 uur kon ik naar de riverside, waar een boot klaar stond. Twee ladyboys die op hadden getreden tijdens t Nieuwjaarsfeest zaten ook in onze boot. We kwamen ook nog langs de bungalow waar ik de eerste nacht geslapen had. Na een korte stop bij Don Det, waar ook een gast stond met een t-shirt met: "Been there, Don Det" erop (LOL) voeren we verder naar t vaste land. In de boot naast me zat een Duitse vrouw van begin 50 die haar hele hebben en houden verkocht had thuis om een jaar ergens te gaan wonen waar ze nog nooit geweest was. Ze woonde in Luang Prabang en was voor Nieuw Jaar naar de 4000 islands gekomen. Ze werkte deels als lerares en deels als nanny voor een rijk Laotiaans gezin. Wel cool dat ze zoiets gewoon heeft gedaan. En ze had er geen spijt van. Aan land gekomen moest ik nog een stuk lopen tot de bus. Weer een oud barrel. Na een korte rit hadden we al een eerste stop. Ik keek uit t raam en daar stonden mijn Duitse vrienden te zwaaien. Super leuk om ze nog ff te zien. Onverwacht want zij waren een half uur eerder vertrokken. In Paksé moest ik overstappen naar de bus naar Tha Khaek. Het was een nog ouder barrel dan de bus ervoor. Het dak werd zelfs met stutbalken verstevigd om niet in te storten. De stoelen waren echt op en er stond zelfs geen VIP op de bus, terwijl ze dat bij de verkoop toch echt gezegd hadden. Maarja, zo gaat dat hier. Ik ging achterin bij de enige andere niet locals zitten (ook omdat alle plaatsen al bezet waren). Ik ging naast Terry (een Engels meisje) zitten en aan de andere kant zat Dave (een Zuid-Afrikaanse jongen). Dat was iig gezellig. We stopten overal en het duurde en duurde. Inmiddels zat het hele middenpad ook al vol mensen. Op een gegeven moment stopten we ergens waar ook verschillende goede VIP bussen stonden, dus Terry en ik waren super blij dat we konden overstappen. NOT!!!! Dat was me een staaltje blij maken met een dooie mus. Wat een teleurstelling.

  • 05 Januari 2015 - 22:34

    Gerard:

    Bus ook nog zonder een schuifdak van Inalfa zeker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 17924

Voorgaande reizen:

26 December 2014 - 02 Januari 2015

Cambodja, Laos, Birma

Landen bezocht: