27-12-2014 Dag 2: (Phnom Penh - Cambodja) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Susan Pijls - WaarBenJij.nu 27-12-2014 Dag 2: (Phnom Penh - Cambodja) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Susan Pijls - WaarBenJij.nu

27-12-2014 Dag 2: (Phnom Penh - Cambodja)

Door: Susan Pijls

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 December 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Om 10:45 uur in Phnom Penh geland. Ik moest wel ff een brok in m'n keel doorslikken toen ik de warmte en typisch Aziatische geur rook. Met de tuk tuk naar het hostel gegaan. De kamer bekeken en die was goed. Ik dacht te gaan zwemmen, maar toen ik m'n bed raakte was de slaap sterker dan de wil om te gaan zwemmen. Rond etenstijd ('s avonds) opgestaan en naar de "river front" gelopen. Op de boulevard begon een vrouw tegen mij te praten. Ze vroeg waar ik vandaan kwam, met wie ik was en wanneer ik weer ging. Daarna begon ze over haar kinderen. Ze studeerden en wilden in Dubai of Amerika gaan werken. Haar dochter wilde ook wel bij t AMC in Amsterdam werken. Ze vroeg of ik de dag erna af wilde spreken om haar meer te vertellen over Amsterdam. Dat ging ik natuurlijk niet doen. Ze waarschuwde me nog voor zakkenrollers etc. toen ik weg ging. Het was echt precies hetzelfde verhaal als bij oplichters in t buitenland. Als ik af had gesproken had ze me mee naar haar huis gevraagd om haar dochter te ontmoeten en daarna mee laten eten terwijl er drugs of slaapmiddel in zou zitten. Zo beroven ze mensen. Het zijn meestal Malay die dit doen en in dit geval dus ook. Maar goed dat ik af en toe TV kijk.

  • 05 Januari 2015 - 11:00

    Inge:

    Ja dat had ik ook gezien! Maar goed dat je dat niet hebt gedaan!
    Leuk om 'eindelijk' verhalen te lezen :) Njoy en pas goed op jezelf!!

  • 05 Januari 2015 - 21:33

    Ellen:

    Wat scherp dat je daar meteen aan dacht. Lekkere binnekomer

  • 05 Januari 2015 - 21:56

    Gerard:

    Erg slim van je Susan. Ik heb vandaag pas de eerste mail van je ontvangen maar ik ga zeker jou reis volgen. Veel plezier en blijf goed op jezelf passen.

  • 06 Januari 2015 - 06:31

    Susan Pijls:

    Hoi allemaal. Bedankt voor al jullie reacties. Het heeft even geduurd, maar hier is t internet blijkbaar sterker waardoor t niet steeds vast loopt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 17929

Voorgaande reizen:

26 December 2014 - 02 Januari 2015

Cambodja, Laos, Birma

Landen bezocht: